PODZIEL SIĘ
16 listopada 2019 r. w Medicus Clinic odbędzie się dzień otwarty „Wspólnie pokonajmy endometriozę”. Pacjentki zainteresowane tą tematyką będą mieć okazję posłuchać wykładów specjalistów (lekarzy ginekologów, chirurga onkologa, dietetyka, psychodietetyka, fizjoterapeuty) o przyczynach, objawach i najnowocześniejszych sposobach leczenia endometriozy, a także poznać historie ENDOwojowniczek – pacjentek, które pokonały chorobę. Dyskusję panelową z ich udziałem poprowadzi Hanna Lis, która sama przez wiele lat cierpiała z tego powodu. Wstępem do panelu będzie prezentacja
dr. n. med. Mikołaja Karmowskiego, który specjalizuje się w laparoskopowym leczeniu najbardziej zaawansowanych przypadków endometriozy głębokonaciekającej
– nazywanego pogromcą endometriozy, oraz Lucyny Jaworskiej-Wojtas, prezes fundacji „Pokonać endometriozę”.
Endometrioza jest jedną z najgroźniejszych, a jednocześnie stosunkowo najmniej znanych
i prawidłowo leczonych chorób cywilizacyjnych, z której powodu cierpią nawet 2 miliony Polek. Ból, często nie pozwalający na normalne funkcjonowanie, to jej główny objaw. Nieleczona może powodować niepłodność (występuje u 35-50% kobiet z zaburzeniami płodności). Mimo, że o jej istnieniu wiadomo już od ponad 200 lat, to wciąż problem sprawia jej właściwa diagnoza – wiele kobiet zgłaszających dolegliwości jest odsyłanych z kwitkiem, a lekarze mówią, że to nic innego jak „zwykły” ból miesiączkowy. Kobiety cierpią latami – w tym czasie może dojść do zniszczeń w całym organizmie.
– Od prawidłowej diagnozy zależy dalszy ciąg całego procesu leczenia,
w tym operacja, którą przeprowadza się, aby usunąć negatywne skutki tej choroby. Aby terapia stała się skuteczna, pracujemy nad stałym zwiększaniem świadomości endometriozy.
Dlatego właśnie już po raz kolejny organizujemy dzień otwarty, podczas którego wszystkie zainteresowane osoby będą miały okazję bezpośrednio dowiedzieć się o szczegółach diagnozowania i leczenia tego schorzenia o charakterze cywilizacyjnym – mówi
dr n. med. Mikołaj Karmowski, który wraz z dr. n. med. Piotrem Rubiszem, przeprowadza
po kilka operacji endometriozy dziennie. – Pokażemy, jak skutecznie walczyć z tą chorobą i jak
– po zwycięstwie – wrócić do normalnego życia, co dotyczy nie tylko samych cierpiących, ale także całego ich otoczenia: zawodowego, towarzyskiego, rodzinnego, a nawet sąsiedzkiego.

„Wspólnie pokonajmy endometriozę”
16.11.2019, Medicus Clinic, Pl. Strzelecki 24, Wrocław

10.00-10.05 – Powitanie przez Hannę Lis
10.05-10.10 – Przywitanie gości w Medicusie – Maciej Mazur, Prezes Medicus Sp. z o.o.
Panel ekspercki – insterdyscyplinarny zespół ekspertów Medicus Clinic:
10.10-10.20 – „Czym jest endometrioza – przyczyny oraz objawy” – lek. med. Aleksandra Kalota, lekarz ginekolog oraz lek. med. Łukasz Kotarski, lekarz ginekolog
10.20-10.30 – Pytania do wykładu
10.30-10.50 – „Nowoczesna diagnostyka endometriozy” – dr n. med. Piotr Rubisz, specjalista ginekolog położnik
10.50-11.00 – Pytania do wykładu
11.00-11.20  – „Hybrydowe leczenie endometriozy – nadzieja na lepsze jutro” – dr n. med. Mikołaj Karmowski, specjalista ginekolog
11.20-11.30 – Pytania do wykładu
11.30-11.50 – „Endometrioza jelita grubego – objawy i leczenie” – dr hab. n. med. Marek Zawadzki, specjalista chirurgii ogólnej i chirurgii onkologicznej
11.50-12.00 – Pytania do wykładu
12.00-12.30 – Przerwa
12.30-12.50 – „Terapia żywieniowa wspomagająca walkę z endometriozą” – mgr Dorota Olanin, dietetyk kliniczny i psychodietetyk
12.50-13.00 – Pytania do wykładu
13.00-13.20 – „Wpływ rehabilitacji w dolegliwościach bólowych związanych z endometriozą” – Renata Jackiewicz, fizjoterapeuta
13.20-13.30 – Pytania do wykładu
13.30-14.00 – Przerwa
Panel z udziałem Endokobiet
Wstęp do panelu:
14.00-14.20 – „Endometrioza – cierpienie w zaciszu własnego ja” – dr n. med. Mikołaj Karmowski, specjalista ginekolog
14.20-14.35 – „Niesiemy pomoc ENDOwojowniczkom” – Lucyna Jaworska-Wojtas, prezes fundacji „Pokonać endometriozę”
Panel dyskusyjny:
14.35-15.35 –  „Nasza walka z endometriozą – trudna codzienność i wiara w życie bez bólu” – dyskusja panelowa z udziałem pacjentek, prowadzenie – Hanna Lis
15.35-15.45 – Zakończenie wydarzenia
Medicus Clinic jest jedną z pierwszych klinik w Polsce, która oferuje kompleksową opiekę i najnowocześniejsze operacyjne leczenie endometriozy. Złotym standardem jest chirurgia laparoskopowa, która pozwala precyzyjnie pozbyć się ognisk endometriozy bez zbędnego marginesu. Zabieg jest małoinwazyjny, nie niesie za sobą ryzyka utraty dużej ilości krwi, pozwala na szybki powrót do normalnych aktywności. W Medicus Clinic leczenie operacyjne wspomaga terapia farmakologiczna, której głównym celem jest zmniejszenie dolegliwości bólowych. Ostatnim elementem jest wprowadzenie immunologicznej, przeciwzapalnej terapii żywieniowej, która pozwala zmniejszyć ból (nawet o 30%) i poprawia eliminację estrogenów z organizmu.
Więcej o endometriozie: