PODZIEL SIĘ
Neauvia konferencja
21 listopada 2018 r. odbyła się konferencja poświęcona akcji #wbezpiecznychrekach, której celem jest edukacja pacjentów w zakresie bezpiecznego korzystania z zabiegów medycyny estetycznej. Akcja trwa już ponad rok i przyłączyło się niej ponad 500 lekarzy z całej Polski. A to dopiero początek…
Inicjatorem akcji jest marka Neauvia, producent bezpiecznych, certyfikowanych wypełniaczy kwasu hialuronowego, które są sprzedawane wyłącznie lekarzom. – Cieszymy się z sukcesu akcji, do której przyłączyło się już ponad 500 polskich lekarzy. Akcja nabiera charakteru globalnego, a lekarze z całego świata tagują ją jako #in_safe_hands. Naszym pomysłem jest stworzenie projektu ponad markami – aby wspólnie z innymi producentami kwasu hialuronowego promować ideę medycyny estetycznej #wbezpiecznychrekach dla dobra wszystkich pacjentów – podkreśliła podczas konferencji Magdalena Wójcik, dyrektor generalna Neauvia Poland.
Podczas konferencji ambasadorzy Neauvia, lekarze medycyny estetycznej: dr Beata Dethloff, dr Katarzyna Grudzień, dr Paweł Kubik i dr Krzysztof Miracki, podzielili się swoimi doświadczeniami w leczeniu powikłań po zabiegach, w wielu wypadkach przeprowadzonych przez nieuprawnione do tego osoby. Do najczęstszych działań niepożądanych należą: zakażenia, ziarniniaki, stany zapalne, długo utrzymujące się obrzęki, a w skrajnych przypadkach martwica. Lekarze podkreślali, że powikłania mogą zdarzyć się zawsze, nawet lekarzom, ale jeśli do tego dojdzie, oni będą wiedzieli, jak sobie z nimi poradzić, mają też do tego odpowiednie środki (jak choćby leki na receptę), a kosmetyczka czy kosmetolog – niekoniecznie. Dr Paweł Kubik zwrócił też uwagę na ryzyko wystąpienia wstrząsu anafilaktycznego w reakcji na podanie preparatu, który może zawierać substancję nas uczulającą – tutaj potrzebna jest natychmiastowa reakcja lekarza! A dr Beata Dethloff podkreśliła, że korzystanie z atrakcyjnych zniżek nie musi się wiązać z wizytą w „podejrzanym” miejscu i robieniem zabiegu produktem kiepskiej jakości, ponieważ dobre kliniki dbają o swoich stałych pacjentów i też dają im atrakcyjne cenowo propozycje.
Takie certyfikaty dostali wszyscy uczestnicy konferencji 🙂

Trzy filary bezpiecznej medycyny estetycznej

Kampania #wbezpiecznychrekach oparta jest na 3 filarach:
  • Bezpieczne miejsce – a więc klinika/gabinet medycyny estetycznej, a nie salon kosmetyczny, fryzjerski, czy tym bardziej „injection party” u koleżanki!
  • Bezpieczny produkt – pytaj, czym robiony jest zabieg, sprawdź, czy ma certyfikację, czy jest produktem medycznym, czy może w ogóle być podawany iniekcyjnie.
  • Bezpieczne ręce – czyli krótko: ręce lekarza!

Wyniki naszej ankiety

Na konferencji zaprezentowano też wstępne wyniki ankiety przeprowadzonej przez markę Neauvia razem z naszym portalem. Wzięło w niej udział (do dnia konferencji) 90 osób zainteresowanych medycyną estetyczną i korzystających z zabiegów (głównie kobiet w wieku 31-50 lat). Wynika z niej, że:
  • mezoterapia (39%) i wypełniacze (37%) to dwie najpopularniejsze metody poprawy wyglądu,
  • 74% uważa, że zabiegi tego typu powinien wykonywać tylko lekarz, a 26% dopuszcza zabieg u kosmetologa lub kosmetyczki, jeśli ma ona w tym doświadczenie,
  • u 64% ankietowanych historie o powikłaniach wzbudzają lęk przed zabiegami,
  • 4% doświadczyło powikłań na własnej skórze (infekcja, uszkodzenie naczynia, grudki w ustach, a także… brak efektu),
  • 11% osób, idąc na zabieg, nie wie, jakim preparatem będzie robiony, a 6% nie jest o tym informowane podczas zabiegu,
  • 12% przyznało, że preparat do zabiegu nie jest otwierany w ich obecności,
  • 86% kieruje się w wyborze gabinetu doświadczeniem i renomą lekarza,
  • wśród obaw związanych z medycyną estetyczną przeważają: obawa przed sztucznym efektem (31%) i przed powikłaniami (29%),
  • w sumie 97% przyznało, że medycyna estetyczna jest bezpieczna, pod warunkiem że wykonuje ją doświadczony lekarz sprawdzonym produktem,
  • 99% uważa, że akcje takie jak #wbezpiecznychrekach są ważne i warto je prowadzić!
Zobaczcie, co mówią eksperci:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ