WIRTUALNA KLINIKA

Wyszukaj na WirtualnaKlinika.pl

Zostań Skin Checkerem

Chroń swoich bliskich – „Zostań Skin Checkerem”!

Każdego roku na całym świecie diagnozowanych jest 200 000* nowych przypadków czerniaka. 90% przypadków nowotworów skóry można wyleczyć. Dołącz do akcji La Roche-Posay „Zostań Skin Checkerem” i badaj regularnie znamiona!

Pod koniec marca 2015 roku marka La Roche-Posay ogłasza międzynarodową kampanię profilaktyczną „Zostań Skin Checkerem”, której celem jest wzrost świadomości oraz profilaktyka nowotworów skóry, w tym czerniaka, poprzez zachęcenie społeczeństwa do oglądania znamion u osób ze swojego otoczenia oraz u siebie. Kampania została objęta patronatem Polskiego Towarzystwa Dermatologicznego.

Pionierska i odpowiedzialna społecznie marka od ponad 10 lat zwraca uwagę społeczeństwa na niebezpieczeństwa związane z nieodpowiednią ekspozycją na słońce i promuje odpowiednie nawyki dot. przebywania na słońcu.

Inspiracją do stworzenia kampanii było bardzo proste spostrzeżenie: bardziej dbamy 
o zdrowie bliskich, niż o swoje własne, dlatego też przesłanie nowej kampanii, która wykorzystuje silny potencjał mediów digitalowych oraz przekazu wiralowego, jest bardzo proste:

„Zaopiekuj się osobami ze swojego otoczenia, zwróć uwagę na ich znamiona 
i zostań Skin Checkerem! Chroń ich przed nowotworem skóry, wykrywając nietypowe zmiany na skórze i zachęcaj ich, by odwiedzali dermatologa co najmniej raz w roku!”.

Poprzez troskę o siebie i swoich bliskich marka zachęca ludzi, aby przekazywali sobie informacje i wiedzę, a co za tym idzie, wyrobili w sobie nawyk regularnego sprawdzania znamion oraz dołączyli do międzynarodowej społeczności Skin Checkerów!

Międzynarodowymi symbolami kampanii zostały dalmatyńczyki, których wizerunek został pokazany w filmie wiralowym oraz materiałach graficznych. Dalmatyńczyki uważnie przyglądają się nawzajem plamkom na całym swoim ciele, zgodnie z systemem ich monitorowania, opracowanym przez dermatologów: najpierw twarz, skóra głowy, następnie przednia i tylna część nóg, plecy, nie zapominając też o uszach i korzystaniu 
z lusterka, by przyjrzeć się niewidocznym w inny sposób obszarom. Dlatego właśnie wzajemna pomoc jest tak przydatna!

To nowoczesne, nietypowe i emocjonalne podejście do kreacji nowej kampanii profilaktycznej jest bardziej efektywne i ma zachęcić ludzi do oglądania znamion.

Naszym głównym celem jest zachęcenie wszystkich do aktywnego monitorowania znamion u osób ze swojego otoczenia i siebie.

Dlatego też w kampanii chcemy wykorzystać media digitalowe i ich zdolność do błyskawicznego rozpowszechniania informacji. Dodatkowo podeszliśmy do kreacji kampanii profilaktycznej w nowatorski sposób, unikając alarmistycznego podejścia i wzbudzania w ludziach poczucia winy – mówi Maite Cristiani, zastępca Dyrektora Generalnego La Roche-Posay International.

W ramach kampanii marka uruchamia specjalną platformę dostępną pod adresem www.laroche-posay.pl/skinchecker. Strona zachęca użytkowników do zostania Skin Checkerami i obserwacji znamion u siebie oraz członków swoich rodzin oraz do konsultacji z dermatologiem w przypadku pojawienia się podejrzanych objawów. Zawiera mnóstwo informacji o zagrożeniach związanych z nowotworem skóry i wskazówek dotyczących bezpiecznego korzystania ze słońca, a także demonstruje prostą metodę ABCDE, stosowaną w dermatologii, pomagającą zidentyfikować podejrzane pieprzyki gołym okiem.

W Polsce kampania rozpoczyna się pod koniec marca, film będzie można obejrzeć 
na stronie La Roche-Posay, Facebooku i innych portalach społecznościowych.

Szczegółowe informacje na temat kampanii będzie można znaleźć na stronie www.laroche-posay.pl/skinchecker

La Roche-Posay jako jedna z pierwszych marek wykazała wpływ promieni UVA na powstawanie nowotworów skóry, a w roku 2010 doprowadziła do powstania [MySkincheck.com], publicznej strony zdrowotnej, mającej na celu podnoszenie świadomości, pomoc w identyfikacji podejrzanych znamion i zachęcanie do wizyty 
u dermatologa. Marka uczyniła walkę z czerniakiem jednym ze swoich priorytetów.

Dwa dalmatyńczyki

Dodaj komentarz

Podobne tematy

Co warto wiedzieć o czerniaku?

Czy chorują tylko starsze osoby? Czy zawsze go widać? Czy zawsze rozwija się w znamieniu? Wyjaśnia prof. dr hab. n. med. Joanna Narbutt.

znamiona na skórze

10 mitów o czerniaku

Oto 10 mitów na temat czerniaka – ufanie im jest jednym z powodów późnego rozpoznawania tego nowotworu i wysokiej umieralności na niego w Polsce. A przecież, odpowiednie wcześnie rozpoznany, jest w 100% wyleczalny. 


Nasi eksperci

ZAPYTAJ EKSPERTA

Gabinety i kliniki