WIRTUALNA KLINIKA

Wyszukaj na WirtualnaKlinika.pl

superfoods

Superfoods dla pięknej skóry!

To, co jesz, ma bezpośredni wpływ na wygląd Twojej skóry! Tzw. superfoods bogate w witaminy, antyoksydanty i zdrowe tłuszcze przyczyniają się do wypoczętego wyglądu i blasku skóry, a jedzenie śmieciowe i nadmiar cukru – do cieni pod oczami, szarego kolorytu i nasilenia niedoskonałości. Co zatem jeść dla pięknej skóry? Oto hity Superfoods!

Imbir – bogaty w antyoksydanty i czynniki przeciwzapalne. Twoja skóra pokocha zimowe herbatki z korzeniem z imbiru – obowiązkowo!

Pomidory – bogactwo likopenu, jednego z najsilniejszych antyoksydantów, który chroni też przed chorobami serca. Pamiętaj, że likopen jest lepiej przyswajalny z przetworzonych pomidorów.

Sardynki – bogate źródło witaminy B12 i selenu. Witamina B12 ma wpływ na odnowę komórkową – jej brak powoduje wysuszenie skóry. Selen jest niezbędny do produkcji glutationu, naturalnego antyoksydantu. Poza tym ryby zawierają cenne nienasycone kwasy tłuszczowe.

Cynamon – wspomaga mikrocyrkulację, dzięki czemu do skóry bez problemu docierają tlen i transportowane przez krew składniki odżywcze. Niektóre badania pokazują, że cynamon reguluje też poziom cukru we krwi, a jego nadmiar może skutkować nasilonym wydzielaniem łoju.

Awokado – zdrowe kwasy tłuszczowe i witamina E w jednym pysznym owocu! Świetny dla osób ze skórą wrażliwą – pomaga odbudować barierę hydrolipidową, doskonale nawilża „od środka”.

AwokadoKarczoch – to ciągle stosunkowo mało popularne warzywo zawiera sylimarynę, która chroni wątrobę i wspomaga kuracje przeciwtrądzikowe.

Słodkie ziemniaki i marchew – zawierają dużo witaminy A, która pomaga redukować ilość sebum w skórze, działa przeciwtrądzikowo i przeciwstarzeniowo.

Szpinak – podobnie jak brokuły i brukselka jest bogaty w witaminę K oraz cynk, który ma działanie przeciwzapalne, i zeaksantynę – naturalny antyoksydant, który chroni skórę i pomaga wyrównywać jej koloryt.

Nasiona Chia – jedno z najbogatszych źródeł kwasów Omega-3, które poprawiają jakość skóry i funkcjonowanie jej komórek, wpływają na jej jędrność i gładkość.

Łosoś – ulubiona ryba Victorii Beckham! Ze względów na dużą zawartość zdrowych tłuszczów zmniejsza ryzyko chorób serca i ciśnienie krwi, przyczyniają się do odbudowy kolagenu, odmładzają.

Jajka – żółtko to bogactwo składników odżywczych, wiadomo, ale dla skóry cenne jest też białko, które zawiera aminokwasy (lizynę i prolinę), naturalnie znajdujące się w kolagenie. Zapobiega więc jego degradacji.

Quinoa – zawarta w tej kaszy ryboflawina przyczynia się do zwiększenia elastyczności i gęstości skóry oraz zmniejszenia zmarszczek.

Cytrusy – zawarte w nich antyoksydanty, przede wszystkim witamina C, nie tylko hamują procesy zapalne w skórze i stymulują produkcję kolagenu, ale też rozjaśniają przebarwienia i ujednolicają kolor skóry.

Papryka – dodaje skórze blasku, zdrowego koloru i energii, a to wszystko zasługa antyoksydantów (w tym witamin C i E) oraz karotenoidów.

Kurkuma – jedna z najcenniejszych przypraw dla zdrowia i urody! Zawiera silny przeciwutleniacz – kurkuminę. Ma też wpływ na syntezę kolagenu, ujędrnia i uelastycznia skórę.

Polecamy!