WIRTUALNA KLINIKA

Wyszukaj na WirtualnaKlinika.pl

joga twarzy

Joga twarzy – czy to działa?

Gimnastyka twarzy (face fitness) zdobywa coraz większą popularność jako naturalna metoda zachowania skóry w dobrej kondycji i odmładzania rysów. Wiele gwiazd (m.in. Madonna) stosuje tę metodą jako profilaktykę anti-aging i uzupełnienie zabiegów medycyny estetycznej. Czy to naprawdę działa? 

Na pewno! Przecież gimnastyka mięśni – zarówno ciała, jak i twarzy – ma pozytywny wpływ na „umocowanie” tkanek, które wraz z wiekiem mają tendencję do opadania. Raport, opublikowany niedawno w magazynie „JAMA Dermatology” potwierdził, że wystarczy „ćwiczyć” twarz 30 minut dziennie przez 5 miesięcy, aby zobaczyć efekty. Badanie przeprowadzone przez Northwestern University objęło 27 kobiet w wieku 40-65 lat, które regularnie robiły półgodzinną gimnastykę twarzy, polegającą m.in. na układaniu ust w dzióbek (jak do całusa), szerokim otwieraniu oczu, marszczeniu twarzy w grymasie zdziwienia, podciągania kącików ust w kierunku policzków, szerokim uśmiechaniu się bez pokazywania zębów czy robieniu „rybki” z ust. Po 20-tygodniowym programie porównano ich zdjęcia przed i po – okazało się, że zmiany są wyraźnie widoczne. – Ćwiczenia wzmacniają mięśnie twarzy, dzięki czemu skóra staje się bardziej jędrna, a owal młodnieje – wyjaśnia Dr Murad Alam, profesor dermatologii na Northwestern University Feinberg School of Medicine. Poza tym to też dobra metoda na poprawę krążenia, dotlenienie i odżywienie skóry. Osoby, którym pokazano efekty ćwiczeń, uznały, że panie biorące udział w badaniu wyglądają nawet na 3 lata młodsze.

joga twarzyNie licz jednak na to, że yoga twarzy całkowicie zastąpi botox czy wypełniacze. Dermatolodzy przestrzegają nawet, że nadmierne korzystanie z tego typu ćwiczeń może wręcz pogłębić zmarszczki mimiczne (ponieważ wiele z nich polega na robieniu grymasów). Dlatego należy robić je z umiarem, najlepiej po specjalnym przeszkoleniu lub pod okiem osoby, która się na tym zna. Na rynku jest coraz więcej tego typu specjalistów. Jeśli dołączysz do tego odpowiednio dobrane zabiegi stymulujące produkcję kolagenu oraz korygujące niedoskonałości i dysproporcje – efekt odmłodzenia będzie na pewno spektakularny. A ćwiczenia twarzy włącz do domowej pielęgnacji – jeśli nie masz na nie 30 minut, wystarczy nawet 5-10 min dziennie, np. podczas porannej aplikacji kremu. To dobra profilaktyka anti-aging.

Dodaj komentarz

Podobne tematy

Gimnastyka

Przeciwstarzeniowa gimnastyka twarzy

Face fitness to nieinwazyjna metoda pomagająca zachować jędrność skóry i przeciwdziałająca opadaniu tkanek. Jak „ćwiczyć twarz” w domu?


Nasi eksperci

ZAPYTAJ EKSPERTA

Gabinety i kliniki