WIRTUALNA KLINIKA

Wyszukaj na WirtualnaKlinika.pl

COVID-19

Środki bezpieczeństwa w klinikach estetycznych – ochrona przed zakażeniem wirusem COVID-19

Gabinety kosmetologii i medycyny estetycznej powinny podjąć odpowiednie środki ostrożności w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa COVID-19. Zapytaliśmy właścicieli KLINIK, jak się przygotowali do tej trudnej sytuacji.

Dr Beata Dethloff, Kliniki Dr Beata Dethloff (www.drbeatadethloff.pl):

DR BEATA DETHLOFF„Nie należy się obawiać zakażenia wirusem COVID-19, jeśli zachowamy rozwagę i spełnione zostaną podstawowe zalecenia Narodowego Funduszu Zdrowia i Głównego Inspektoratu Sanitarnego. Nasz gabinet przygotował się do tego w następujący sposób:

• Przyjmujemy tylko zdrowych pacjentów.
  • Wdrożyliśmy sterylizację i dezynfekcję klamek i innych powierzchni, nawet do kilku razy dziennie.
  • Dbamy, aby pacjenci nie przychodzili z osobami towarzyszącymi. Prosimy, aby przychodzili punktualnie, aby ograniczyć przebywanie wielu osób razem w poczekalni.
  • Nie witamy się z pacjentem uściskiem dłoni.
  • W każdym pomieszczeniu dostępne są płyn do dezynfekcji rąk oraz chusteczki higieniczne.
  • Po wejściu do kliniki pacjenta kierujemy do umycia i dezynfekcji rąk.
  • Przed umówieniem na wizytę upewniamy się, czy pacjent miał w ostatnim czasie (2 tygodni) kontakt z osobami zarażonymi lub z podejrzanymi objawami, czy przebywał ostatnio za granicą, czy ma takie objawy, jak duszności, gorączka, osłabienie, bóle mięśni, kaszel.
  • W gabinecie lekarz lub osoba przyjmująca mierzy temperaturę pacjentowi za pomocą termometru bezdotykowego.
  • Dopiero po całej procedurze pacjent jest przyjmowany i poddany zabiegowi.

Lidia Kwiatkowska, Kliniki Elite (www.elite.waw.pl):

LIDIA KWIATKOWSKA„Ze względu na bezpieczeństwo pacjentów i personelu wprowadziliśmy do odwołania nowe procedury. Pacjenci z objawami przeziebienia, grypy (gorączka, kaszel, katar, osłabienie, bóle mięśni) zobowiązani są przełożyć wizytę na inny termin. Podobnie pacjenci, którzy w ciagu ostatnich 14 dni powrócili z zagranicy. Podczas potwierdzania wizyt nasz personel przeprowadza wywiad pytając o te punkty, w przypadku odmówienia odpowiedzi jesteśmy zmuszeni odwołać wizytę. W klinice na bieżąco są też dezynfekowane klamki, blaty i terminale płatnicze.”

Izabela Bagińska, IB SKINSPACE (www.skinspace.pl):

IZABELA BAGIŃSKA„W naszej klinice oczywiście obserwujemy sytuacje, śledzimy najnowsze wiadomości i stosujemy się do zaleceń Głównego Inspektora Sanitarnego. W związku z tym klinika otwarta jest normalnie, ale w trosce o bezpieczeństwo naszych pacjentów, a także nas samych, wdrożyliśmy dodatkowe procedury i środki ostrożności. W naszej recepcji, na poczekalni oraz w toalecie przygotowaliśmy płyny do dezynfekcji rąk dla każdej osoby odwiedzającej klinikę. Dodatkowo regularnie dezynfekujemy klamki, blaty, terminale płatnicze, urządzenia itp. Naszych pacjentów prosimy o obserwowanie własnego stanu zdrowia oraz osób w najbliższym otoczeniu. Osoby, które zaobserwowały u siebie objawy grypopodobne, lub osoby, które przebywały za granicą, szczególnie w krajach o wysokim ryzyku zagrożenia koronawirusem w ciągu ostatnich 2 tygodni, prosimy o kontakt i przełożenie wizyty. Uważamy że niepotrzebna jest panika, ale trzeba zachować ostrożność.”