Wyniki ankiety nt. nawyków w pielęgnacji skóry
W dniach 18.02-18.03.2019 roku przeprowadziliśmy wśród naszych czytelników ankietę na temat nawyków w pielęgnacji. Wzięły w niej udział aż 593 osoby, głównie kobiety (99%) w wieku 31-40 lat (33%) i 41-50 lat (30%).
Rodzaj skóry
51% ankietowanych ma skórę mieszaną
30% – suchą bądź przesuszoną
12% – normalną
7% – tłustą
Jakie niedoskonałości skóry szczególnie im przeszkadzają?
76% – zmarszczki
45% – przebarwienia
43% – zaskórniki, rozszerzone pory
39% – niejednolity koloryt
28% – popękane naczynka
26% – wrażliwość skóry
25% – nadmierne wydzielanie sebum
A objawy starzenia?
67% – zmarszczki wokół oczu
58% – cienie pod oczami
57% – zmarszczki mimiczne np. na czole
53% – worki pod oczami
38% – opadająca powieka
34% – bruzdy nosowo-wargowe
26% – opadające kąciki ust
21% – tzw. chomiki
Czym kierują się przy wyborze codziennej pielęgnacji?
Przede wszystkim opiniami zamieszczanymi w Internecie (61%), następnie: poradą specjalisty, np. lekarza, kosmetologa, farmaceuty (48%) i rekomendacją w sklepie/drogerii (29%).
Jeśli chodzi o wybór konkretnych produktów, decydujący wpływ mają tutaj: adekwatność do potrzeb skóry (50%) i do wieku (24%), a także skład kosmetyku (18%).
Dla 68% ankietowanych najważniejsze jest działanie przeciwzmarszczkowe w pielęgnacji, dla 65% – nawilżanie, a dla 49% – lifting i ujędrnianie.
Tylko 12% stosowało wcześniej kurację ekspresowo liftingującą lub wypełniającą zmarszczki (taką jak Less4Age). Z pozostałych 88% – 37% nie stosowało tego typu produktów, bo nie wiedziało o ich istnieniu, a 40% obawiało się, że nie zadziałają. 99% uważa jednak, że tego typu produkty są potrzebne w pielęgnacji – dla 46% to świetne rozwiązanie np. przed wielkim wyjściem, a wg 53% – mogą one stanowić alternatywę dla zabiegów.
Produkty stosowane regularnie w codziennej pielęgnacji to przede wszystkim:
krem na dzień – 80%
krem na noc – 75%
produkty do oczyszczania skóry na sucho (bez użycia wody), np. płyn micelarny, mleczko – 64%
produkty do oczyszczania skóry na mokro (z użyciem wody) – 60%
peelingi do twarzy – 62%
krem pod oczy – 62%
serum do twarzy – 48%
Zakupy kosmetyczne
46% ankietowanych kupuje kosmetyki w dużych sieciowych drogeriach, 23% w sklepach internetowych, 15% w aptekach, 13% w małych drogeriach, a tylko 2% w super- i hipermarketach.