WIRTUALNA KLINIKA

Wyszukaj na WirtualnaKlinika.pl

implant podbródka

Implant podbródka – operacja plastyczna brody

Czy możliwa jest korekta brody? Oczywiście! Wszczepienie silikonowego implantu pozwoli nadać jej nowy, ładniejszy kształt. Zabieg ten, mimo że zaliczany do chirurgii plastycznej, uważany jest za bezpieczną i sprawdzoną metodę na poprawę konturu twarzy.

Operacja plastyczna brody, czyli wszczepienie implantu, to inwazyjna chirurgiczna metoda na poprawę wyglądu twarzy. Podobnie jak każda operacja chirurgiczna, nigdy nie daje gwarancji stuprocentowego powodzenie, jednak w wielu przypadkach to tak naprawdę jedyna metoda na zniwelowanie problemu.

Korekta kształtu brody – wskazania:

• wklęsła broda,
  • zbyt mała broda,
  • dysproporcja między wielkością nosa a brody,
  • tzw. broda księżycowata,
  • broda z wykształconym podbródkiem,
  • broda zniekształcona w wyniku deformacji wrodzonej, choroby bądź wypadku,
  • broda bez wyraźnego konturu.

Implanty podbródka – rodzaje wkładek silikonowych:

W zależności od konkretnego problemu z anatomią brody, lekarz chirurg plastyk ma do dyspozycji implanty w kształcie:

• anatomicznym wydłużonym,
  • anatomicznym symetrycznym,
  • zaokrąglonym,
  • bardzo wąskim,
  • standardowym,
  • wklęsłym.

Jak wygląda zabieg?

Zabieg trwa ok. 2 godzin i odbywa się w znieczuleniu ogólnym. Lekarz nacina wewnętrzną stronę ust pod brodą i tą drogą umieszcza odpowiednio dobrany implant. Dzięki temu zminimalizowane zostaje ryzyko powstania blizny. Na koniec zakłada szwy. Jeżeli istnieje konieczność wykonania szwów pod brodą, zakłada się je w naturalnym załamaniu skóry.

Rekonwalescencja po wszczepieniu implantu

Po zabiegu z pewnością pojawi się ból, jednak można zniwelować go poprzez podanie leków przeciwbólowych. Jeżeli cięcia wykonane zostało we wnętrzu ust, pacjent przez pierwszą dobę po zabiegu pozostaje na diecie płynnej. Zaczerwienienie, zasinienie i obrzęk to normalne objawy, które mogą utrzymywać się do tygodnia po zabiegu. W tym czasie należy powstrzymać się od wykonywania intensywnych ruchów dolną partią twarzy i ograniczyć mimikę. Nie wolno dotykać, drapać i skubać obszaru poddanego zabiegowi!

Implant podbródka – ewentualne powikłania:

Jak każda implantacja, także wszczepienie implantu silikonowego w podbródek niesie ze sobą ryzyko powikłań. Należą do nich: ryzyko wdania się infekcji, ryzyko powstania krwiaka, złe gojenie się ran, przesunięcie się implantu, a co za tym idzie zniekształcenie konturu twarzy.

Wymagane badania i przeciwwskazania:

Badania: grupa krwi, morfologia, OB, wskaźniki krzepnięcia, kreatynina, glukoza, elektrolity, badanie ogólne moczu, szczepienie p/WZW B, EKG.

Przeciwwskazania: skazy naczyniowe i zaburzenia krzepliwości, nadciśnienie, cukrzyca, aktywne infekcje wirusowe, bakteryjne lub grzybicze skóry i śluzówek.

Plastyka podbródka – efekty zabiegu

Efekty widoczne są po całkowitym wygojeniu i najlepiej ocenić je 3 miesiące po operacji. To, na co możemy liczyć to poprawa owalu twarzy, nadanie nowego kształtu podbródkowi oraz ogólna korzystna zmiana wyglądu twarzy.

Korekta kształtu brody – cena

Implantacja wkładki silikonowej podbródka to wydatek rzędu 4-5 tysięcy zł, w zależności od wybranej kliniki chirurgii plastycznej. Uwaga: nie jest to zabieg z zakresu medycyny estetycznej, a operacja chirurgiczna. Plastykę podbródka wykonujemy zatem u lekarza chirurgi a nie np. kosmetologa.