WIRTUALNA KLINIKA

Wyszukaj na WirtualnaKlinika.pl

laser endożylny

DODAJ GABINETZAPYTAJ EKSPERTA

Laser endożylny pozwala na wprowadzenie światłowodu do naczynia, dzięki czemu działa bezpośrednio w obrębie zmiany, co pozwala na skuteczną terapię nawet dużych żylaków.

Skłonność do powstawania żylaków uwarunkowana jest genetycznie. Jeśli mamy słabe mięśnie, mało się ruszamy i zastawki są uszkodzone (możemy się urodzić ze zniszczonymi zastawkami lub mogą się zepsuć na skutek zakrzepowego zapalenia żył), krew zaczyna się cofać. Wzrasta ciśnienie krwi, która z coraz większą siłą naciska na ściany żył w nogach. Żyły rozszerzają się i jak rozciągnięta sprężyna nie wracają do swego pierwotnego kształtu. Tak powstają żylaki, czyli nieprawidłowe poszerzenia żył. Obecnie istnieje jednak wiele sposobów na to, by usunąć żylaki i to nie tylko operacyjnie. Doskonałym sposobem na usunięcie żylaków może być np. laser endożylny.

Wskazaniem do zabiegu są oczywiście widoczne żylaki – zabieg stosuje się w przypadku wewnątrzżylnego usuwania żył odpiszczelowych, przeszywających i siatkowatych, a ponadto, w leczeniu owrzodzeń.

Laser endożylny to nowoczesna metoda dla klasycznej operacji – wewnątrzżylna ablacja/zamknięcie niewydolnych żył powierzchniowych. Energia lasera powoduje kontrolowane uszkodzenie ściany naczynia przez jej przegrzanie, co prowadzi do zwłóknienia i zarośnięcia niewydolnej żyły. Przepływ krwi zostaje przekserowany do innych zdrowych naczyń. Zamknięcie niewydolnych żył nie powoduje niepożądanych następstw, ponieważ nie spełniają one swojej funkcji, a ich pozostawienie może stanowić zagrożenie dla zdrowia. Zabieg ten wykonuje się z użyciem lasera o długości fali 1470 nm.

Cały zabieg trwa od 30 do 45 minut.

W zależności od stopnia zaawansowania choroby po zabiegu ustępują lub znacznie zmniejszają się dolegliwości bólowe i obrzęki, zmniejszają sią lub zanikają żylaki, goją się zmiany skórne goleni.

Zabieg jest minimalnie inwazyjny i całkowicie bezpieczny. Charakteryzuje się najwyższą skutecznością spośród dostępnych metod. W czasie rekonwalescencji odczuwany jest tylko minimalny ból lub może go nawet wcale nie być. Po zabiegu brak żadnych blizn i istnieje małe ryzyko wystąpienia zasinień po zabiegu.

Do przeciwwskazań należą m. in. ciąża, żylna choroba zakrzepowo-zatorowa, stany nadkrzepliwości krwi, zły stan ogólny chorego, niewydolność tętnic obwodowych, współistniejące poważne choroby, uczulenie na środki znieczulające, kręty przebieg lub pozapalne zrosty żyły odpiszczelowej i odstrzałkowej.

Średnia cena takiego zabiegu wynosi ok. 2700 zł.

Autor: Martyna Szkaradek

Zadaj pytanie – zaloguj się

Chcesz zadać pytanie lekarzom medycyny estetycznej? Zarejestruj/zaloguj się na portalu i wpisz je poprzez specjalny formularz wybierając kategorię, do jakiej należy. Pytanie zostanie przesłane do lekarzy wykonujących zabiegi z danej kategorii. Odpowiedź zobaczysz na portalu, przyjdzie też do Ciebie powiadomienie mailowo. Zapraszamy!

Gabinety wykonujące ten zabieg

Dodaj gabinet

Zapraszamy gabinety i kliniki medycyny estetycznej oraz kosmetologii estetycznej do zaistnienia w naszej bazie. Podstawowa wizytówka jest bezpłatna, w wersji premium zyskujesz dodatkowe możliwości. Daj się zauważyć naszym użytkownikom, poszukującym sprawdzonych miejsc oferujących zabiegi medycyny i kosmetologii estetycznej w całej Polsce.