Guru długowieczności jedną z 50 najbardziej wpływowych osób w dziedzinie zdrowia

Guru długowieczności jedną z 50 najbardziej wpływowych osób w dziedzinie zdrowia

131
0
PODZIEL SIĘ

Prof. Valter Longo nazywany jest guru długowieczności. Swoje życie poświęcił badaniu wpływu żywienia na stan zdrowia człowieka, co doprowadziło do opracowania zasad diety długowieczności i stworzenia unikalnej, gotowej diety imitującej post ProLon, której regularne stosowanie wyzwala potencjał regeneracyjny organizmu i pomaga utrzymać go w zdrowiu.

Valter LongoProf. Valter Longo został uznany za jedną z 50 najbardziej wpływowych osób 2018 roku w dziedzinie zdrowia – w rankingu magazynu „Time”, który po raz pierwszy wyróżnił lekarzy, naukowców, polityków i biznesmenów mających realny wpływ na opiekę zdrowotną w USA (Health Care 50 List). Redaktorzy działu zdrowia w „Time” oceniali innowacyjność ich działań, ich wpływ na opiekę zdrowotną i jakość. Prof. Valter Longo znalazł się na 9. pozycji leaderów w dziedzinie poprawy zdrowia.

Kim jest prof. Valter Longo?

Dieta długowiecznościProf. Valter Longo jest profesorem gerontologii i nauk biologicznych, dyrektorem Instytutu Długowieczności przy Szkole Gerontologii na Uniwersytecie Południowej Kalifornii w Los Angeles. Całą swoją karierę poświęcił szukaniu przepisu na długowieczność – zasady będące efektem wielu lat badań zawarł w wydanej niedawno po polsku fascynującej książce „Dieta długowieczności”.

Co ciekawe, jego zainteresowanie tematem długowieczności rozbudziło… włoskie pochodzenie! Mama Valtera Longo urodziła się w miasteczku Molochio na południu Kalabrii, które zasłynęło z długowiecznych mieszkańców (w pewnym momencie żyło tam aż 4 stulatków na 2000 osób, w tym najstarszy wówczas człowiek we Włoszech). Profesor spędzał u dziadków wakacje, a potem jako dorosła osoba wielokrotnie prowadził badania w tym regionie. W poszukiwaniu przepisu na długowieczność porzucił studia muzyczne na rzecz biochemii (już mieszkając w USA), a następnie przemierzył cały świat, badając społeczeństwa słynące z długiego życia, tzw. niebieskie strefy („blue zones”) np. na Okinawie, Kostaryce i w Ekwadorze.

PRZECZYTAJ WYWIAD Z PROF. LONGO >

Dieta długowieczności i dieta imitująca post

Okazało się, że długowieczne społeczeństwa łączy podobna dieta, usystematyzowana i nazwana przez prof. Longo dietą długowieczności. Opiera się ona na produktach pochodzenia roślinnego i orzechach, z niewielką ilością ryb, małą ilością białek, cukrów i tłuszczów nasyconych oraz trans, z dużą ilością węglowodanów złożonych pochodzących przede wszystkim z roślin strączkowych. Wielu spośród przebadanych stulatków spożywa 2-3 posiłki dziennie, przy czym niewiele wieczorem i w wielu wypadkach przed zapadnięciem zmroku. Ogólnie zazwyczaj spożywają ograniczoną różnorodność produktów charakterystycznych dla ich regionu. Co ważne, nie przejadają się! Prof. Longo zaczął więc też przyglądać się możliwościom, jakie daje okresowe poszczenie. Wieloletnie badania doprowadziły go do stworzenia we współpracy z firmą nutritechnologiczną L-Nutra innowacyjnej diety naśladującej post ProLon, która „oszukuje” mózg – mówiąc mu, że pości, podczas gdy ty jesz smaczne, roślinne posiłki przez 5 dni. W efekcie w twoim organizmie uruchamiane są wszystkie korzystne zmiany będące efektem ograniczenia kalorii, w tym niezwykle silna regeneracja wszystkich tkanek. Twój organizm zostaje kompletnie przeprogramowany. A ty nie odczuwasz skutków ubocznych (takich jak spadek energii, bóle głowy, „zjadanie” mięśni) i trudności związanych z przejściem klasycznej głodówki.

PROLONPOZNAJ PROLON >

Co nam to daje?

Długie życie. Ale nie tylko o długość tutaj chodzi. Wyobraź sobie, że jesteś schorowaną staruszką, zależną od innych, nie mogącą się samodzielnie poruszać, codziennie zażywającą duże dawki leków. Kiepsko, prawda? A teraz wyobraź sobie, że jesteś energiczną, samodzielną starszą panią, która do późnych lat może cieszyć się życiem i kontaktem z bliskimi. Atrakcyjna perspektywa, prawda? Prof. Valter Longo uważa, że w nowym, przełomowym podejściu do spowolnienia procesu starzenia się chodzi tak naprawdę o to, aby „umierać w zdrowiu”. Stosowanie diety długowieczności – której ważnym elementem są też okresowe posty – jest na to udowodnionym naukowo, w zasadzie jedynym sposobem (poza genami, ale mało jest osób, które mają genetycznie zaprogramowaną długowieczność). Czekamy, kiedy lekarze zamiast leków będą przepisywać na receptę zdrowy styl odżywiania i okresowe poszczenie (na pewno wtedy koszty leczenia będą niższe dla całego społeczeństwa) – tymczasem jednak to, co warto zrobić, to samemu starać się trzymać zaleceń diety długowieczności. Polecamy!

POZNAJ ZASADY DIETY DŁUGOWIECZNOŚCI >

PODZIEL SIĘ
Anna Kondratowicz
O urodzie piszę od 20 lat (byłam wicenaczelną magazynu URODA, pisałam dla dwutygodnika VIVA!, prowadzę wydania specjalne PARTY Medycyna Estetyczna). WirtualnaKlinika.pl to portal dla takich kobiet jak ja sama – zainteresowanych profesjonalnymi metodami poprawy wyglądu, które szukają rzetelnych informacji na ich temat i nie chcą ulegać ani modom, ani mitom związanym z tą dziedziną. I traktują zabiegi jako sposób na naturalne podkreślenie urody, a nie jej „przerobienie”. Można się ze mną skontaktować mailowo: redakcja@wirtualnaklinika.pl.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ