zmniejszanie warg sromowych (labioredukcja)

Ginekologia estetyczna oferuje szereg zabiegów umożliwiających poprawę wyglądu miejsc intymnych. Co ważne, tego typu procedury przestają być tematem tabu. Jedną z metod, na które najczęściej decydują się kobiety, jest labioredukcja, czyli chirurgiczny zabieg zmniejszenia warg sromowych. Wykonuje się go ze względów estetycznych jak i medycznych.

Zabieg polecany jest kobietom, które mają przerośnięte wargi sromowe. Pacjentki te nie odczuwają satysfakcji ze współżycia płciowego lub odczuwają dyskomfort podczas codziennej aktywności. Labioredukcję wykonuje się również u osób starszych, u których istnieje ryzyko wystąpienia raka sromu ze względu na wieloletnie podrażnianie i mechaniczne uszkadzanie miejsca intymnego.

Po wykluczeniu przeciwwskazań i przyjęciu przez pacjentkę wstępnej wizualizacji efektu zabiegu, lekarz wykonuje znieczulenie miejscowe (rzadko ogólne). Następnie odcina nadmiar tkanki, przez co zostaje skorygowany wygląd warg sromowych. Lekarz może to wykonać na 2 sposoby: przez poziome lub ukośne cięcie, jednak druga metoda niesie za sobą większe ryzyko rozejścia się rany. Następnie chirurg zakłada w miejscu cięcia szwy rozpuszczalne.

Zabieg trwa od 90 do 120 min.

Kształt warg sromowych zostaje skorygowany.

Okres rekonwalescencji trwa od 6 do 8 tygodni. Przez ten czas zaleca się również rezygnację ze współżycia płciowego. Po każdym skorzystaniu z toalety należy delikatnie przemywać obszar zabiegowy środkiem dezynfekującym. Nie powinno się długo przebywać w pozycji siedzącej, najlepiej zamienić ją na pozycję półsiedzącą. Warto zaopatrzyć się również w nadmuchiwane koło na siedzenie, stosowane przez kobiety będące w połogu.

Przeciwwskazaniami do wykonania zabiegu są: skłonność do tworzenia się bliznowców, nieuregulowane nadciśnienie, choroba nowotworowa, infekcje w obszarze zabiegowym, zaburzona krzepliwość krwi, cukrzyca, miesiączka, ciąża i karmienie piersią.

Zabieg kosztuje od 1 500 do 6 000 zł.