ZABIEGI NA TRĄDZIK

Nowoczesne lasery stosowane zabiegach wspomagających leczenie trądziku mają działanie przeciwzapalne i przeciwzapalne. Światło lasera niszczy bakterie propionibacterium acnes, które namnażają się w środowisku łojotokowym i sprzyjają trądzikowi. Seria zabiegów poprawia stan skóry trądzikowej, zapobiega też powstawaniu blizn pozapalnych.

Trądzik młodzieńczy, trądzik dorosłych, trądzik zaskórnikowy, nadprodukcja sebum, nadmierne rogowacenie ujść gruczołów łojowych. Laseroterapia jest też stosowana w trądziku różowatym.

Poprzez dostarczenie do skóry energii o określonej długości fali światło lasera niszczy nadaktywne gruczoły łojowe oraz likwiduje bakterie propionibacterium acnes, ograniczając stan zapalny i zmniejszając widoczność krost i grudek. Laser powoduje też szybsze gojenie się zmian zapalnych, zapobiega też nawrotom choroby, a poprzez pobudzenie odnowy skóry wygładza blizny potrądzikowe. W trakcie zabiegu pacjent może odczuwać ciepło i delikatne pieczenie (w momentach tzw. strzałów) – odczucie to zmniejsza zastosowanie głowicy chłodzące.

Ile trwa zabieg?

Ok. 30-40 minut.

Zmniejszenie stanów zapalnych i wyprysków, redukcja zaskórników. Zabieg zapobiega powstawaniu nowych zmian trądzikowych, ogranicza wydzielanie sebum, poprawia strukturę i koloryt skóry, redukuje zaczerwienienie. Efekty są widoczne już po pierwszym zabiegu, ale zwykle zaleca się serię ok. 3 zabiegów co 14-30 dni.

Po zabiegu laserowym skóra jest lekko zaczerwieniona, może też wystąpić lekki obrzęk (utrzymujący się do 2 dni). Objawy złagodzi zastosowanie kompresu chłodzącego tuż po zabiegu, a potem pielęgnacji łagodzącej i przyspieszającej ustępowanie objawów pozabiegowych. Przez 2 tygodnie należy unikać gorących kąpieli i sauny, a przez minimum 6 tygodni – ekspozycji skóry na słońce.

Najważniejsze to: ciąża i karmienie piersią, nieuregulowana cukrzyca, choroby nowotworowe, rozrusznik serca, epilepsja, aktywne choroby skóry, takie jak łuszczyca. A także: opalenizna (należy unikać słońca 4 tygodnie przed zabiegiem), stosowanie przed zabiegiem kremów z retinolem i kosmetyków z alkoholem, stosowanie ziół i leków światłouczulających, zażywanie doustne retinoidów i leków na trądzik takich jak Accutan (zabieg laserowy można wykonać minimum 6 miesięcy po zakończeniu kuracji doustnej).

Zależy do zastosowanego lasera i obszaru poddawanego leczeniu, zabieg na całą twarz to zwykle ok. 500-800 zł.