wypełniacze wolumetryczne

Wolumetria to zabieg modelowania kształtu twarzy bez użycia skalpela. Polega na korekcji objętości tkanek miękkich skóry i przywróceniu im objętości, którą tracimy z wiekiem. Dzięki temu można nadać twarzy znacznie młodszy i bardziej harmonijny wygląd.

Wskazaniami do wykonania wolumetrii są m.in. opadające policzki, tzw. „chomiki”, doły i worki pod oczami, zanik linii żuchwy, głębokie bruzdy nosowo-wargowe, krótka lub cofnięta broda czy zaburzone proporcje twarzy. Wypełniaczami mogą być rozmaite substancje, obecnie najpopularniejszymi są kwas hialuronowy, hydroksyapatyt wapnia, fibryna bogatopłytkowa oraz przeszczepiony własny tłuszcz (tzw. lipolifting).

Zabieg polega na podaniu wypełniacza w miejsce wymagające korekty za pomocą strzykawki z cienką igłą. Zabieg nie wymaga szczególnego przygotowania ze strony pacjenta. Dla podniesienia jego komfortu miejsce korekcji można znieczulić specjalnym kremem.

Zabieg z wypełniaczem trwa od 30 minut do około 1 godziny.

Efekt zabiegu to widoczne odmłodzenie twarzy. Zapadnięte policzki stają się wypukłe i jędrne, bruzdy nosowo-wargowe ulegają spłyceniu, opadające kąciki ust unoszą się do góry, linia żuchwy staje się wyraźna. Wszelkie asymetrie twarzy zostają skorygowane a jej owal na nowo zdefiniowany. Skóra jest świeża, jędrna i wydaje się wypoczęta. Efekt dobrze przeprowadzonej wolumetrii wygląda niezywkle naturalnie i utrzymuje się od 12 do 18 miesięcy.

Po zabiegu wolumetrii może wystąpić delikatny obrzęk lub zaczerwienienie, a także lekki ból w okolicach zastrzyków, objawy te jednak ustępują najpóźniej po kilku dniach.

Zabiegu wypełniania kwasem hialuronowym nie wykonuje się u kobiet w ciąży i matek karmiących, u osób cierpiących na choroby stawów lub choroby autoimmunologiczne, z epilepsją, bielactwem czy łuszczycą, z zapaleniami skóry i u alergików.

Cena zabiegu waha się od 600 do 4 000 zł, w zależności od lokalizacji podania substancji wypełniających.

Autor: Edyta Krzemińska