usuwanie znamion

Współczesna medycyna estetyczna umożliwa pozbycie się nieestetycznych zmian na skórze oraz pomaga w profilaktyce i leczeniu zmian nowotworowych. Jedną z metod jest chirurgiczne usuwanie znamion. Efekty pozabiegowe poprawiają pacjentowi samopoczucie i komfort psychiczny.

Zabieg jest polecany osobom po wykonanej dermatoskopii, u ktorych lekarz zdecydował o wycięciu zmiany lub ze względów estetycznych. Najczęściej usuwa się znamiona owłosione lub głęboko usytuowane.

Po znieczuleniu miejscowym zostaje wykonane nacięcie, wrzecionowate lub łódkowate wzdłuż tzw. linii Langera, z marginesem 1 mm. Po usunięciu całej zmiany zakłada się szwy. Wycięty fragment zostaje poddany badaniom histopatologicznym (wyniki po 2 tyg.).

Zabieg trwa ok. 30-40 min.

Po usunięciu znamion zmniejsza się ryzyko wystąpienia nowotworu skóry. Następuje redukcja nieestetycznie wyglądających znamion. Zabieg pozostawia po sobie blizny, które z czasem maleją i można je później usunąć za pomocą lasera.

Przez kilka dni nie powinno się naciągać miejsca pozabiegowego, wykonywać gwałtownych ruchów i moczyć opatrunku. Trzeba codziennie zmieniać opatrunek. Po tygodniu zostają ściągnięte szwy. Po miesiącu należy udać się na wizytę kontrolną. Przez kilka miesięcy nie powinno się korzystać z sauny, solarium oraz opalać obszaru zabiegowego.

Przeciwwskazaniami do wykonania zabiegu są: stany zapalne i alergiczne skóry, przerwanie ciągłości naskórka w miejscu poddanemu zabiegowi, infekcje wirusowe, bakteryjne i grzybicze, antybiotykoterapia, choroby nowotworowe, padaczka, skłonność do powstawania bliznowców, implanty metalowe i elektroniczne w obszarze zabiegowym, zaburzenia krzepnięcia krwi, miesiączka, ciąża i karmienie piersią.

Cena, w zależności od ilości zmian, waha się od 250 do 2 800 zł.