makijaż permanentny ust (kontur, wypełnienie kolorem)

Makijaż permamentny ust jest alternatywą dla klasycznego makijażu. Nie rozmazuje się, a przy odpowiedniej pielęgnacji daje trwałe efekty. Zabiegowi może poddać się osoba w każdym wieku.

Zabieg jest polecany osobom, które chcą poprawić kształt i kolor swoich ust. Można go również wykonać w przypadku bielactwa, blizn pooperacyjnych i rozszczepu warg.

Po zaakceptowaniu przez pacjentkę wstępnej wizualizacji wielkości, koloru i kształtu ust, wykonuje się znieczulenie miejscowe. Przy pomocy jednorazowej igły wprowadza się odpowiedni pigment w warstwę kolczystą naskórka. W zależności od życzenia klientki można wykonać tylko obrys ust lub całe wypełnić kolorem.

Zabieg trwa od 1,5 do ok. 2,5 h.

Bezpośrednio po zabiegu występuje podrażnienie i lekki obrzęk, który ustępuje w ciągu kilku dni. Kolor ust jest bardzo wyraźny, ale po tygodniu kolor blednie, do 50 % koloru wyjściowego. Po 2-3 tyg. wykonuje się korektę makijażu. Usta są proporcjonalne, a ich barwa poprawiona. W celu uzyskania trwałych efektów zabieg należy powtarzać co 1,5- 2 lat.

Przez 3-4 dni skóra na ustach złuszcza się, przez co można odczuwać suchość i uczucie ściągnięcia. Nie wolno myć ust wodą z mydłem. Najlepiej przecierać je młynem micelarnym i po każdym posiłku dezynfekować usta. Warto smarować regularnie usta emulsją łagodząco-natłuszczającą. Nie wolno pocierać i drapać miejsca zabiegowego. Przez okres co najmniej 2 tyg. powinno się powstrzymać od korzystania z sauny, solarium i basenu. Po konsultacji z lekarzem, w celu uniknięcia infekcji, stosuje się tabletki Heviran. Dobrze jest stosować bezbarwne pomadki z filtrem ochronnym, gdy wychodzi się na zewnątrz.

Przeciwwskazaniami do wykonania zabiegu są: suche i popękane usta, łuszczyca, cukrzyca, opryszczka, stany zapalne i alergiczne okolicy ust, infekcje bakteryjne, wirusowe i grzybicze, skłonność do powstawania bliznowców, choroba nowotworowa, infekcja górnych dróg oddechowych, świeża opalenizna, ostrzykiwanie ust botoxem lub kwasem hialuronowym mniej niż 2-3 tyg. przed zabiegiem, przyjmowanie sterydów, retinoidów i leków przeciwzakrzepowych, alergia na pigmenty stosowane podczas zabiegu, hemofilia, padaczka, ciąża i karmienie piersią.

Cena zabiegu waha się od 600 do 1 200 zł.