plastyka warg sromowych (labioplstyka)

Zbyt duże i/lub zdeformowane wargi sromowe są przyczyną wielu kompleksów u kobiet. Labioplastyka to zabieg, dzięki któremu pacjentki mogą zlikwidować problem i poczuć się kobieco.

Zabiegowi mogą poddać się kobiety, które odczuwają dyskomfort związany ze zbyt dużymi i asymetrycznymi wargami sromowymi. Wskazaniem do labioplastyki są również nawracające infekcje obszaru intymnego oraz dolegliwości doświadczane podczas współżycia seksualnego.

Na czym polega zabieg

Po wykonaniu znieczulenia miejscowego, lekarz zmniejsza i modeluje wargi sromowej wykorzystując w tym celu cięcie chirurgiczne. Następnie chirurg zakłada szwy rozpuszczalne.

Trwały efekt obserwuje się po pół roku od wykonania labioplastyki. Wargi sromowe mają odpowiedni kształt i wielkość. Dodatkowo wzmagają się doznania doświadczane podczas stosunku płciowego.

Zabieg trwa od 30 do 120 min.

Bezpośrednio po zabiegu może wystąpić opuchlizna i ból obszaru poddanego zabiegowi. Rana goi się od 10 do 14 dni. Przez ten czas powinno się przecierać ranę preparatem o właściwościach dezynfekujących. Przez 4 do 6 tygodni należy powstrzymać się od współżycia płciowego oraz intensywnego wysiłku fizycznego.

Przeciwwskazaniami do wykonania zabiegu są: otwarte rany występujące na obszarze zabiegowym, infekcje miejsca intymnego, cukrzyca, nieuregulowane nadciśnienie, choroby nowotworowe, zaburzenia krzepliwości krwi, miesiączka, ciąża i karmienie piersią.

Cena zabiegu waha się od 1 460 do 7 000 zł.