makijaż permanentny oczu (kreski)

Makijaż permanentny oczu jest dobrą alternatywą dla klasycznego makijażu. Nie rozmywa się i pozwala zaoszczędzić czas, który można przeznaczyć na inne przyjemności. Dużym atutem jest fakt, że zabieg można wykonać w każdym wieku.

Makijaż permanentny oczu jest polecany osobom, które chcą zagęścić linię rzęs i poprawić wygląd oprawy oka. Zaleca się go również osobom z bielactwem lub po chemioterapii.

Po dokonaniu wstępnej wizualizacji i wykonaniu miejscowego znieczulenia, wprowadza się za pomocą igły pigment, odpowiadający oczekiwaniom pacjenta, w głębsze warstwy naskórka. Po 3-4 tygodniach wykonuje się korektę wykonanego makijażu, w celu uzyskania trwałych efektów.

Bezpośrednio po zabiegu kreska jest bardzo intensywna. Po 4-7 dniach skóra ulega złuszczeniu, a kolor blednie (ok. 50 % koloru wyjściowego). Makijaż permanentny utrzymuje się na powiekach od 3 do 8 lat. Odpowiednio wykonany makijaż wygląda bardzo naturalnie, delikatnie podkreśla i powiększa oczy. Twarz po zabiegu wygląda młodziej.

Zabieg trwa ok. 1 godziny.

Bezpośrednio po zabiegu może być wystąpić zaczerwienienie i opuchlizna wokół oczu, która ustępuje w ciągu 3-4 dni. Przez dobę po pigmentacji nie należy spożywać alkoholu oraz preparatów zawierających kofeinę i kwas acetylosalicylowy. Przez 2-5 dni po makijażu permanentnym skórę można oczyszczać jedynie solą fizjologiczną i stosować preparaty łagodząco-kojące. Niezbędne jest używanie nowego opakowania tuszu do rzęs, w celu uniknięcia infekcji. Warto powstrzymać się przez kilka dni od wykonywania makijażu. Soczewki kontaktowe najlepiej założyć dopiero po upływie 4-5 dni od zabiegu. Przez okres 10 dni nie powinno się korzystać z sauny, solarium i basenu. Skóry, aż do momentu całkowitego wygojenia i zejścia strupów, nie wolno drapać i mocno pocierać.

Przeciwwskazaniami do przeprowadzenia zabiegu są: infekcje wirusowe, bakteryjne i grzybicze okolicy oka, przerwanie ciągłości naskórka w obszarze zabiegowym, choroby oczu, choroby skóry (przede wszystkim łuszczyca, liszaj płaski), skóra z tendencją do powstawania bliznowców, stany zapalne i alergiczne, choroby nowotworowe, problemy z krzepliwością krwi, cukrzyca, nadciśnienie, zażywanie leków sterydowych i retinoidów, alergia na składniki preparatu znieczulającego, uczulenie na pigment niezbędny do wykonania zabiegu, hemofilia, HIV, HCV, HBV, ciąża.

Cena zabiegu, w zależności od ilości kresek (kreska na powiece górnej, dolnej lub zabieg łączony), waha się od 290 do ok. 1 200 zł.