laser frakcyjny

Laser frakcyjny powoduje kontrolowane „kolumnowe” uszkodzenia skóry, pozostawiając nienaruszone tkanki wokół, co prowadzi do szybkiej odbudowy i powstawania zdrowej skóry. Dzięki temu poprawia się struktura i jakość skóry, a zmarszczki ulegają redukcji.

W przypadku usuwania/redukcji zmarszczek laser frakcyjny znajduje zastosowanie w przypadku zmarszczek mimicznych, bruzd, zwiotczałej, zmęczonej lub szorstkiej skóry. Niektóre lasery frakcyjne mogą też być stosowane na okolicę oczu (na zmarszczki mimiczne).

Do wybranego obszaru skóry pacjenta przykłada się odpowiednią głowicę emitującą wiązkę światła, która w kontrolowany sposób uszkadza skórę. Pobudza to skórę do odbudowy. Podczas naturalnego procesu gojenia powstają nowe włókna kolagenowe, które odpowiadają za elastyczność i napięcie skóry, podczas gdy ich ubytek jest główną przyczyną zmarszczek. Laser „dziurkuje” skórę tysiącem mikroskopijnych kolumn nie przerywając ciągłości tkanki, zarazem pozostawiając wokół kolumn zdrową, nienaruszoną skórę, co przyśpiesza regenerację uszkodzonych fragmentów. Zabieg wykonywany jest po nałożeniu kremu znieczulającego, a dla większego komfortu skórę chłodzi się specjalną dmuchawą.

Ile trwa zabieg?

Zabieg trwa od 30 minut do około godziny, w zależności od obszaru skóry.

Na skutek działania lasera zmarszczki zostają wygładzone, a bruzdy zmniejszone, skóra jest odmłodzona, bardziej elastyczna, napięta, jednocześnie jaśniejsza i odświeżona. Poprawa jakości skóry jest widoczna już po kilku dniach od zabiegu, lecz by osiągnąć najlepszy rezultat, zaleca się wykonanie serii zabiegów. Ich ilość i częstotliwość ustala specjalista. Optymalny rezultat pojawia się po ok. 3 miesiącach od zabiegu. Efekt młodej i jędrnej skóry utrzymuje się przez kilka lat.

Po zabiegu może wystąpić obrzęk i zaczerwienienie, pacjentka może także odczuwać pieczenie i tkliwość skóry. Objawy te powinny ustąpić po kilku dniach. Naskórek może się lekko złuszczać, niekiedy pojawiają się niewielkie strupki.

Zabieg odmładzania laserem frakcyjnym nie powinien być wykonywany u kobiet w ciąży i karmiących piersią, w trakcie aktywnych infekcji, przy terapii retinoidami, steroidami lub izotretinoiną. Przeciwwskazaniem jest także łuszczyca, atopowe zapalenie skóry i świeża opalenizna.

Cena pojedynczego zabiegu waha się od 500 do 4500 zł, w zależności od okolicy i technologii, najmniej zapłacimy za odmładzanie dłoni, najwięcej za jednoczesną regenerację twarzy, szyi i dekoltu.

Autor: Edyta Krzemińska