PODZIEL SIĘ
dotykam = wygrywam

W październiku br. już po raz siódmy odbywa się akcja charytatywna Dotykam=Wygrywam, wspierana przez gwiazdy. To ważny społecznie projekt łączący w sobie aspekt prozdrowotny, edukacyjny i ekologiczny. Głównym jego celem jest promocja profilaktyki raka piersi poprzez regularne samobadanie piersi i noszenie dobrze dobranego biustonosza. Akcja wesprze też finansowo stowarzyszenie Polskie Amazonki Ruch Społeczny.

Każdy kto w jej trakcie odda swój stary, znoszony, czy źle dopasowany biustonosz do recyklingu, tym samym zasili konto stowarzyszenia. Cel to zebranie 1 tony staników i uzyskanie kwoty 20 000 zł dla Amazonek. Do akcji włączyły się także gwiazdy. Jej pomysłodawczynią jest Izabela Sakutova, międzynarodowa ekspertka brafittingu i lingerie styling.

Rak piersi w Polsce jest na pierwszym miejscu wśród nowotworów u kobiet.  Z danych Krajowego Rejestru Nowotworów wynika, iż co roku chorobę tą diagnozuje się u około 18 tys. kobiet, z czego ponad 5 tys. umiera. Dlaczego? Pierwszym powodem jest zbyt późne wykrycie nowotworu. Choroba wykryta we wczesnym etapie jest niemal w 100 proc. wyleczalna. Według specjalistów najlepszym sposobem na wczesne wykrycie nowotworu jest dokładne poznanie własnych piersi i comiesięczne samobadanie. Niestety poprawnie i regularnie wykonuje jedynie 2-3 proc. kobiet!

Jednym z powodów postawania guzów nowotworowych wokół piersi są m.in. źle dobrane biustonosze. Oczywiście przyczyn może być wiele, ale osoby z predyspozycjami (np. uwarunkowania genetyczne) poprzez codzienne noszenie nieodpowiedniego stanika mogą nieświadomie potęgować lub przyśpieszyć pojawianie się zmian. Uciskające biustonosze skutecznie blokują swobodny przepływ limfy, przez co tworzą się blokady, uniemożliwiające odprowadzenie toksyn, kumulujących się w formie cyst, czy guzów.

Dlatego właśnie akcja Dotykam=Wygrywam edukuje kobiety w temacie regularnego samobadania piersi oraz zachęca do zmiany wysłużonego stanika na nowy, prawidłowo dopasowany. Oddając stary biustonosz do recyklingu zrobimy porządek w garderobie, zadbamy o przyszłość naszej planety, a także wesprzemy Amazonki, gdyż partner kampanii, firma 3R Recycling Solutions za każdą oddaną sztukę zapłaci 1,22 zł. Sklepy biorące udział w akcji, której współorganizatorem jest bieliźniana marka Panache, oferująca szerokie spektrum rozmiarów biustonoszy, dla zachęty do podejmowania przez kobiety prozdrowotnych i ekologicznych działań, każdej klientce oddającej stanik przekażą bon o wartości 20 zł na zakup nowego oraz zaoferują ekspercką poradę profesjonalnej brafitterki. Biustonosze wyrzucać można przez cały październik do specjalnie przygotowanych pojemników ustawionych w salonach z bielizną, oznaczonych logiem kampanii Dotykam=Wygrywam. Adresy sklepów znajdują się na www.dotykamwygrywam.pl.

– Działając w branży bieliźnianej, która jest tak blisko związana z kobiecymi piersiami, uważam za swój obowiązek popularyzowanie i podnoszenie świadomości kobiet w temacie dbania o zdrowie piersi. Dlatego nieprzerwanie od 7 lat organizuję właśnie akcję Dotykam=Wygrywam – tłumaczy swój zapał pomysłodawczyni kampanii Izabela Sakutova, międzynarodowy ekspert brafittingu i lingerie styling. – W tym roku dodatkowo został stworzony oryginalny gadżet kampanii, jakim jest BRAplanner z pożytecznymi informacjami na temat samobadania i brafittingu oraz zdjęciami Ambasadorek, które aktywnie włączyły się w promocję projektu – dodaje. W gronie Ambasadorek akcji znalazły się gwiazdy i kobiety biznesu: Beata Sadowska, Daria Widawska, Elżbieta Romanowska, Aleksandra Kisio, Ilona Felicjańska, Paulina Smaszcz-Kurzajewska, Karolina Szostak, Lidia Kalita, Lidia Popiel, Marzena Rogalska, Anna Iberszer, Anna Gzyra-Augustynowicz, Aleksandra Mikołajczyk, Olga Kozierowska a także influencerki: siostry ADiHD, Anna Dziedzic Fit Mom, MumMe, AshPlumPlum oraz Paula Perez. Oprawę graficzną BRAplannera przygotowała znana wszystkim wielbicielkom ciętego dowcipu rysunkowego Magda Danaj i jej Porysunki, a zdjęcia wykonają Karolina Chabel-Williams i Piotr Harwas.
Akcja rozpoczęła się 1 października i potrwa do końca miesiąca. Udział w niej weźmie ponad 150 sklepów z bielizną w całej Polsce.

Więcej informacji o akcji oraz adresy sklepów z bielizną marek Panache biorących udział w kampanii na stronie www.dotykamwygrywam.pl, www.panache.pl, www.ruchspoleczny.org.pl.
#DotykamWygrywam @PanachePolska

dotykam = wygrywam

PODZIEL SIĘ
Anna Kondratowicz
O urodzie piszę od 20 lat (byłam wicenaczelną magazynu URODA, pisałam dla dwutygodnika VIVA!, prowadzę wydania specjalne PARTY Medycyna Estetyczna). WirtualnaKlinika.pl to portal dla takich kobiet jak ja sama – zainteresowanych profesjonalnymi metodami poprawy wyglądu, które szukają rzetelnych informacji na ich temat i nie chcą ulegać ani modom, ani mitom związanym z tą dziedziną. I traktują zabiegi jako sposób na naturalne podkreślenie urody, a nie jej „przerobienie”. Można się ze mną skontaktować mailowo: redakcja@wirtualnaklinika.pl.