PODZIEL SIĘ
mięso

Dieta długowieczności opiera się na składnikach roślinnych – jej twórca, prof. Valter Longo, zaleca wprowadzenie niewielkich ilości białka zwierzęcego dopiero po 65. roku życia. Dlaczego to takie ważne? Bo mięso przyczynia się do powstawania stanów zapalnych w organizmie, może też zwiększać ryzyko zachorowania na raka.

Potwierdzają to wyniki badań opublikowane przez World Cancer Research Fund (WCRF) w raporcie „Diet, Nutrition, Physical Activity, and Cancer: a Global Perspective”. Aktualizowany co 10 lat raport jest największym na świecie i uważanym za najbardziej wiarygodne źródłem badań naukowych prowadzonych nad prewencją nowotworów poprzez odżywianie i aktywność fizyczną. Badania opublikowane w ostatnim raporcie były prowadzone na olbrzymiej grupie ponad 51 mln ludzi na całym świecie, a szczegółowe wyniki są dostępne na stronie www.wcrf.org z podziałem na grupy jedzenia, typy nowotworu i zalecenia dotyczące prewencji. Wynika z nich, że ograniczenie spożycia czerwonego mięsa, mięsa przetworzonego oraz nabiału może znacząco zmniejszyć ryzyko zachorowania na pewne typy nowotworu. 

  • Czerwone mięso – zwiększa ryzyko zachorowania na raka jelita grubego, trzustki, płuc i gardła.
  • Mięso przetworzone – zwiększa ryzyko zachorowania na raka jelita grubego, płuc, żołądka, trzuski i przełyku.
  • Mięso grillowane – zwiększa ryzyko zachorowania na raka żołądka.
  • Nabiał – zwiększa ryzyko zachorowania na raka prostaty.

Eksperci zalecają więc wykluczenie lub przynajmniej mocne ograniczenie spożycia czerwonego i przetworzonego mięsa. Zwracają też uwagę, że często jest ono przesalane, co może mieć negatywny wpływ na ciśnienie i układ sercowo-naczyniowy. Z badań wynika też, że największym ryzykiem zachorowania na nowotwory są obarczone osoby, które w ogóle nie spożywają (lub robią to tylko okazjonalnie) warzyw i owoców. Należy więc zwiększyć spożycie bogatych w błonnik składników roślinnych, ziaren, nasion, warzyw i owoców.

Zdaniem World Cancer Research Fund:

  • unikanie czerwonego i przetworzonego mięsa
  • ograniczenie spożycia nabiału
  • zmniejszenie ilości cukru, w tym spożycia słodkich napojów
  • ograniczenie alkoholu
  • regularne ćwiczenia i wysiłek fizyczny

mogą zredukować ryzyko zachorowania na raka o 40%!

Dieta bezmięsna = dieta długowieczności

Wieloletnie badania prowadzone przez prof. Valtera Longo, guru długowieczności, wykazały, że osoby unikające spożycia mięsa i nabiału, opierające swoje dzienne menu na składnikach roślinnych, w tym wysokobiałkowych – strączkowych, żyją dłużej i zdrowiej. Poniżej przypominamy zalecenia! 

więcej na:
www.prolon.pl

 

 

PODZIEL SIĘ
Anna Kondratowicz
O urodzie piszę od 20 lat (byłam wicenaczelną magazynu URODA, pisałam dla dwutygodnika VIVA!, prowadzę wydania specjalne PARTY Medycyna Estetyczna). WirtualnaKlinika.pl to portal dla takich kobiet jak ja sama – zainteresowanych profesjonalnymi metodami poprawy wyglądu, które szukają rzetelnych informacji na ich temat i nie chcą ulegać ani modom, ani mitom związanym z tą dziedziną. I traktują zabiegi jako sposób na naturalne podkreślenie urody, a nie jej „przerobienie”. Można się ze mną skontaktować mailowo: redakcja@wirtualnaklinika.pl.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ